Niewątpliwie 5G zbliża się wielkimi krokami, natomiast wciąż aktualne pozostają wątpliwości, jakie korzyści technologia ta przyniesie konsumentom? Czy będą to wydajniejsze łącza, wielofunkcyjne smartfony 5G, a może innowacyjne usługi, takie jak rozszerzona i wirtualna rzeczywistość? Przed operatorami stoją poważne wyzwania związane z tworzeniem i marketingiem przyszłych usług 5G. Aby zachęcić, muszą przekonać konsumentów o konkretnych korzyściach. Pomóc może m.in. badanie konsumenckie przeprowadzone przez GSMA Intelligence, pokazujące oczekiwania konsumentów wobec 5G.
Raport „2018 GSMA Intelligence Consumer Survey” przygotowany przez GSMA Intelligence, dział badawczy i doradczy organizacji GSMA (dbającej o interesy branży mobilnej), zawiera wiele informacji na temat tego, co konsumenci wiedzą o 5G i jak postrzegają tę technologię, której wprowadzenie będzie kształtowało w nadchodzących latach całą branżę telekomunikacyjną. Badanie przeprowadzono na grupie 36 tys. osób na 34 rynkach.
– Jesteśmy na początku nowej ery urządzeń konsumenckich, którą napędzają postępy w zakresie immersyjnej rzeczywistości i sztucznej inteligencji, co zwiększa apetyt konsumentów na takie produkty jak na przykład inteligentne głośniki [ang. smart speakers], oraz tworzy ważne nowe pole bitwy dla głównych graczy technologicznych. Dostawcy urządzeń i operatorzy wyczekują 5G, licząc, że technologia ta rozpocznie nowy rozdział w historii rozwoju smartfonów, choć nasze badania sugerują, że wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia, aby przekonać konsumentów do korzyści z 5G – mówi Peter Jarich, szef GSMA Intelligence.
Więcej informacji: