Cyfryzacja w sektorze medycznym to szansa na poprawę jakości świadczenia usług medycznych. Narzędzia informatyczna są w stanie szybko przeskanować historię chorób pacjenta i wybrać te najbardziej potrzebne informacje. Wielu chorych może bezpiecznie funkcjonować pod zdalnym nadzorem lekarza w warunkach domowych i dopiero w skrajnych sytuacjach trafiać do specjalistycznych placówek.
Służba zdrowia stoi dzisiaj przed wieloma wyzwaniami, takimi jak: starzenie się społeczeństwa i zwiększająca się liczba ludności wymagającej opieki medycznej, długi czas oczekiwania na wizytę u lekarza specjalisty, deficyt lekarzy specjalistów czy utrudniony dostęp do opieki zdrowotnej osób mieszkających w odległych rejonach i małych miejscowościach, często zmuszający do dalekich podróży w celu odbycia konsultacji z lekarzem.
Wszystkie te czynniki sprawiają, że coraz większego znaczenia zaczyna nabierać telemedycyna, czyli medycyna na odległość. Dzięki temu np. lekarz specjalizujący w jakieś dziedzinie może przekazywać informacje i wskazówki dotyczące leczenia bez konieczności osobistej wizyty w danej placówce, które dodatku mogą być dostępne w kilku miejscach, w tym samym czasie. Nie dziwi więc specjalnie, że jak pokazują opublikowane we Wrześniu 2016 r. roku badania firmy konsultingowej PwC w regionie Europy Środkowo-Wschodniej już teraz niemal 60 proc. pacjentów jest gotowa korzystać z telemedycyny.
Więcej informacji:
http://www.polskaszerokopasmowa.pl/artykuly/sluzba-zdrowia-widzi-przyszlosc-w-telemedycynie.html